به صورت ساده بیت کوین یک نوع ارز دیجیتالی و غیر فیزیکی میباشد که قابلیت پرداخت هزینه های مختلف رو بسیار آسان فراهم میکند.

بیت کوین در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع و ثبت شده است و به هیچ کشوری تعلق ندارد و توسط هیچ سازمانی اداره نمیشود که خود یکی از مزیت های بسیار خوب برای ایرانیان میباشد و امکان عدم پشتیبانی از ایران به طور کلی از بین میرود.

در حال حاضر فروشگاههای اینترنتی بسیار کمی بیت کوین رو پشتیبانی میکنند ولی کارشناسان معتقدند که بیت کوین در آینده ی نزدیک بسیار فراگیر خواهد شد. 

قیمت بیت کوین همیشه در نوسان میباشد به صورتی که قیمت آن در ابتدای پیدایش از مبلغ بسیار ناچیز به بیش از 1000 دلار رسیده و اکنون هر بیت کوین حدود 400 دلار ارزش دارد.

روش استفاده از بیت کوین چگونه هست؟

برای استفاده از بیت کوین به یک والت یا کیف پول نیاز میباشد که این کیف پول میتواند بر روی کامپیوتر شخص ساخته شود و یا به صورت آنلاین نگهداری شود.

اصلی ترین سایت ارائه دهنده ی والت آنلاین بیت کوین سایت blockchain میباشد که تمامی افراد بدون نیاز به هیچ گونه مدرک خاصی میتوانند به تعداد دلخواه کیف پول بسازند و بیت کوین خود را در آن نگهداری کنند و یا برای خرید و فروش از آن استفاده کنند.

راه های کسب درآمد از بیت کوین چیست؟

دو راه کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد. اصلی ترین روش، استخراج بیت کوین میباشد که نیازمند دستگاه های مخصوصی میباشد که همانند کامپیوتر هستند و نسبت به قدرتی که دارند روزانه میزان مشخصی بیت کوین استخراج میکنند.

راه دوم فعالیت در سایت هایی میباشد که به طور ساعتی به ازای دیدن تبلیغات و یا فقط ورود به سایت مورد نظر، به شما میزان کمی بیت کوین جایزه میدهند. البته تعداد این گونه سایت ها بسیار زیاد میباشد و مبلغ پرداختی انها به صورت آنی به حساب بیت کوین واریز میشود که از هر گونه فعالیت بیهوده جلوگیری میکند.

آیا امکان تبدیل بیت کوین به دلار و ریال وجود دارد؟

بله، بیت کوین به راحتی توسط صرافی های خارجی و ایرانی به دلار پرفکت مانی و یا ریال ایران قابل تبدیل میباشد. یکی از سایت های خوب خارجی برای تبدیل بیت کوین به دلار سایت p2pchange میباشد که فرایند تبدیل را به صورت آنی انجام میدهد.

شاید بیت کوین کمی پیچیده به نظر برسه اما به هیچ وجه این طور نیست و دلیل معرفی، این هست که یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت همین بیت کوین میباشد که در پست های بعدی سایت های معتبر کسب درآمد از بیت کوین رو معرفی خواهم کرد.